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    프리캐스트 빔의 횡방향 연결

    Figure 5.5-5 Blockouts in Transverse Post-Tensioned Diaphragms

     

     

    Transverse post-tensioning can be designed using the method described in the PCI Bridge Design Manual (PCI, 2014). This method provides recommendations for the prestress force required to keep differential deflections within an acceptable limit of 0.02 inches. The required prestress force should compress the full-depth diaphragm sufficiently to remain in compression and uncracked under service loads.

     

     

    Based on grid analysis models and dimensional parameters that include span length, structure depth, and bridge width, Hanna et al. (2009) developed equations for determining the amount of post tensioning force P (kip/ft) per unit length of the bridge.

     

     

    The second part of Equation (Eq.) 5.5.1 is intended to control for wide bridges (exceeding 52 feet), where positive bending moments in the diaphragm control the design.

     

     

    횡방향 포스트 텐션은 PCI Bridge Design Manual(PCI, 2014)에 설명된 방법을 사용하여 설계할 수 있습니다. 이 방법은 처짐 차이를 허용 한도인 0.02in(0.508mm) 이내로 유지하는 데 필요한 프리스트레스 힘에 대한 권장 사항을 제공합니다. 필요한 프리스트레스 힘은 전체 깊이 다이어프램을 충분히 압축하여 사용 하중 하에서 압축 상태를 유지하고 균열이 발생하지 않아야 합니다.

    그리드 해석 모델과 경간 길이, 구조물 깊이, 교량 폭을 포함하는 치수 매개변수를 기반으로 Hanna 등(2009)은 교량의 단위 길이당 포스트 인장력 P(kip/ft)를 결정하기 위한 방정식을 개발했습니다.

     

     


    방정식(식. 5.5.1)의 두 번째 부분은 다이어프램의 양의 굽힘 모멘트가 설계를 제어하는 넓은 교량(52ft 초과)을 제어하기 위한 것입니다.


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